Školní „ART bufet“

(14.-18. 5. 2018)

Celý jeden týden měli žáci a učitelé na naší škole jedinečnou příležitost využít možnosti občerstvení v souvislosti s každoročním projektem fiktivní firmy, který již tradičně realizovali žáci třetích ročníků v rámci předmětu ekonomie. O projektu se mohli studenti i učitelé dozvědět z rozdávaných letáků a poutačů   v prostoru školy. Nabídka sladkých i slaných pochutin, různých druhů teplých i studených nápojů, byla pestrá a atraktivní. V místnosti s občerstvením se jednotlivé skupiny žáků střídaly každý den, a tak byla efektivní logistika vlastního prodeje spolehlivě zajištěna. Den, co den tak byla nabídka odlišná a kdo měl zájem zakoupit si něco dobrého na zub, mohl se nechat překvapit, jaké dobroty budou na stole tentokrát.

V prvním „avokádovém dni“ dni byly vede toustu s vejcem a avokádem asi největším tahákem špenátové palačinky s nivou a česnekem, následovaly úterní ovocné řezy a káva. Ve středu slavily úspěch tousty s různými vynikajícími přísadami. Čtvrtek se pro změnu nesl ve znamení chutných palačinek s několika druhy sladkých náplní. Zvláštní pozornost si zaslouží páteční, ryze chlapecká skupina, která vsadila na jedinou kartu – oblíbený párek v rohlíku s hořčicí a kečupem. Osobitým marketingem hned ze začátku dne minimálně pobavila veškeré školní osazenstvo. Trojice u „hladového okna“ neměla o objednávky nouzi, dokonce bylo nutno dokoupit suroviny. Sehraný tým v rukavičkách však navíc dodatečně překvapil svým multimediálním přesahem – výzvou: „Vyfoť nás na Instagram, označ a vylosuj si horkihopsa ZDARMA!!!“

Rozmanité pochutiny pekli a připravovali žáci svépomocí předem, ale kupříkladu objednané tousty nebo kávu dostal zákazník na počkání na místě. Nutno dodat, že obsluha byla velice milá a kultivovaná. Díky často pestrému výběru si na své přišel téměř každý.

Naši prodejci k projektu přistupovali promyšleně a ekonomicky. Náklady si předem propočítali a všechny skupiny si rovněž vedly přehledné účetnictví s rozpisem nákladů, tržeb a konečného výdělku. Dodejme, že nechyběly mnohdy ani EET účtenky či seznam alergenů! Výjimkou nebylo ani podrobně vypsané složení nabízených výrobků, cenově dostupných pro každého. Pozitivním závěrem je, že každá skupina za vyčleněný den své náklady pokryla a ocitla se navíc v zisku. Nikdo neprodělal, a i když se některým žákům nepodařilo prodat všechny své produkty, zhostili se své úlohy úspěšně.

Všichni zúčastnění ještě po skončení projektu s vyučujícím rozebrali z ekonomického pohledu strategii celého prodejního týdne, zanalyzovali klady a případné možnosti pro zlepšení. Po příjemné zkušenosti z tohoto projektu tak všichni doufáme, že se mladší žáci nechají inspirovat a naváží na letošní ročník minimálně stejně úspěšně!

 

 

22.5.2018